Atgal

Įmonės steigimas savarankiškai: nuo ko pradėti?

Nusprendus realizuoti pirmojo nuosavo verslo idėją, neabejotinai gali kilti daugybė trikdančių klausimų dėl bene esminio startinio formalumo – įmonės steigimo. Norėdami įveikti iššūkį, veikiausiai dėl laiko ir papildomų rūpesčių stokos skubėtumėte kreiptis į buhalterines paslaugas teikiančias įmones ar ieškoti individualiai dirbančių buhalterių, kurie viską sutvarkytų.

Visgi verslo idėjos „įforminimo“ procesas nėra toks jau sudėtingas, kai turi patikimą šaltinį, kuris suprantamai  paaiškina, kaip viskas veikia. Šiuo klausimutam esame mes – drąsiai galite vadinti tavoapskaita.lt komandą savo asmenine buhalterinių paslaugų konsultantais. Metas judėti prie kitos užduoties – išsiaiškinti esminius sklandaus ir teisingo įmonės steigimo niuansus, kad klaidžiotib iurokratiniuose labirintuose reikėtų kuo mažiau.

Tad kokius žingsnius atlikti savarankiškai steigiant įmonę?

Susikurkite įmonės pavadinimą

Viena vertus, tai smagioji ir gana kūrybiška verslo pradžios dalis, iš kitos pusės – gana ilgas ir, žinoma, atsakingas procesas, todėl rekomenduoju nepasilikti šios užduoties paskutinei minutei ir pradėti galvoti apie savo būsimos veiklos vardą kuo anksčiau. Kaip tai padaryti nuosekliai ir kur ieškoti atsakymų į dažniausiai užduodamus klausimus dėl Lietuvoje įmonių pavadinimams galiojančių reikalavimų? Registrų centro svetainėje.

Išsigryninę įmonės pavadinimo viziją, Juridinių asmenių registre patikrinkite, ar tokio pavadinimo neturi kažkas kitas. Jei viskas tvarkoje, tame pačiame registre jį rezervuokite.

Pasiruoškite įmonės steigimo dokumentus

Steigimo aktą, jei individualią įmonę steigia vienas asmuo,arba steigimo sutartį, jei steigėjų keletas – šiame dokumente bus numatomos įmonės steigimo sąlygos. Taip pat jums reikės būsimos įmonės įstatų bei steigiamojo akcininkų susirinkimo protokolo, kuriuo patvirtinami įmonės valdymo organų nariai.

Specifinių žinių įmonės steigimo dokumentams pasirengti nereikia, nes visų jų pavyzdžius galite rasti Juridinių asmenų registre. Jei visgi norite sutaupyti laiko ir svarbiau kuo greičiau pradėti įmonės veiklą ar tiesiog nėra noro domėtis jos steigimo dokumentų rengimo procesu nėra, galite kreiptis į pagalbininkus, teikiančius buhalterines paslaugas. Taip įmonės įsteigimo ir užregistravimo Juridinių asmenų registre kelias bus greitesnis ir patogesnis.

Numatykite įmonės registracijos adresą

Pagal Lietuvos įstatymus bet kuri įmonė privalo registruoti savo buveinę ir turėti registracijos adresą.

Sudarykite įstatinį kapitalą ir atsidarykite kaupiamąją sąskaitą

Banko paslaugos ne tik reikalingos kiekvienai įmonei. Turintjame sąskaitą, paprasčiau tvarkyti kasdienius finansinius reikalus: naudotis banko paslaugomis jo filialuose ar internetu, sekti įplaukas bei išlaidas, pateikti reikiamas ataskaitas ir deklaracijas, galiausiai patogiai pervesti darbo užmokestį. Tai tik keli banko sąskaitos privalumai – ilgainiui banko paslaugų patogumą ir poveikį geresniam darbo procesui patirsite patys.

Atsispausdinę pasirašytą įmonės steigimo aktą arba sutartį ir įgaliojimą, keliaukite į artimiausią banko padalinį atsidaryti kaupiamosios sąskaitos. Į ją įmokėjus suformuotą įstatinio kapitalo sumą, banko darbuotojas savo ruožtu išduos pažymą, patvirtinančią, jog įstatinis kapitalas sudarytas, ir nurodančią jūsų įmonės banko sąskaitą.

Dokumentus pateikite patvirtinti notarui*

* Šis žingsnis nėra privalomas, tačiau kartais be jo neapsieinama. Nors pastaruoju metu įmonės dažniausiai steigiamos tiesiog Registrų centro svetainėje, pateikiant šabloniškus įstatus, kai kurioms standartiniai įmonės įstatai netinka. Tokiu atveju kreipiamasis į notarus tampa priešpaskutine stotele įmonės steigimo procese, po kurios lauks tik įmonės registracija Juridinių asmenų registre. Kreipimosi tikslas – notariškai pasitvirtinti prašyme įregistruoti įmonę nurodytų dokumentų tikrumą, taip pat įstatų atitiktį galiojančių įstatymų reikalavimams ir galiausiai faktą, jog įmonę galima registruoti.

Užregistruokite dokumentus Juridinių asmenų registre

Kaip minėjome pirmiau, įmonės steigimo procedūrą galima patikėti tuo užsiimančiai buhalterines paslaugas teikiančiai įmonei ar buhalteriui. Tačiau užregistruoti dokumentus galite ir patys – per Registrų centro svetainę, kurioje viskas įvyksta automatiškai, tad sunku tikrai nebus.

Bet kuriuo atveju po šio žingsnio jūsų įmonės steigimas bus laikomas sėkmingai baigtu. Gausite įmonės pažymėjimą ir oficialiai tapsite juridiniu asmeniu, įmonės vardu įgysite teises bei pareigas ir galėsite būti ieškovu ar atsakovu teisme. Užsiimti ūkine komercine veikla, sudarinėti sandorius – kitaip tariant, pradėti dirbti – galite nuo pat įregistravimo momento. Tačiau rekomenduoju nepamiršti dar vieno svarbaus dalyko: skirti bent šiek tiek laiko pasidžiaugti, jog pagaliau įsteigėte įmonę!

KONSULTACIJA

Turite klausimų?
Rezervuokite laiką nemokamai konsultacijai.

Mūsų buhalterinės apskaitos ekspertai atsakys į visus Jums rūpimus klausimus nemokamos konsultacijos metu.
patarimai

Patarimai ir naudinga informacija Jūsų verslo startui

Mūsų buhalterės nuolat susiduria su klausimais tiek apie naujų įmonių steigimą, tiek apie kasdienes buhalterinės apskaitos situacijas. Todėl stengiamės į juos atsakyti iš anksto ir pateikiame savo patarimus.
PVM mokėtojas: kaip žinoti, ar jau laikas juo tapti?
Kaip žinia, pridėtinės vertės mokestis, arba PVM – tai, ką sumokame nuo pardavimo metu sukurtos prekių ir paslaugų pridėtinės vertės. O PVM mokėtojas – nustatyta tvarka mokesčių administratoriaus užregistruotas asmuo, turintis mokėti PVM. Tiek įmonės, tiek asmenys, vykdantys individualią veiklą, gali savanoriškai įsiregistruoti PVM mokėtoju ir nelaukti, kuomet tai taps įstatymo nustatyta prievole – pavyzdžiui, viršijus 45 tūkst. metinės apyvartos ribą.
Taigi dar keli klausimai, kurie neduoda ramybės daugeliui mano konsultuojamų pradedančiųjų verslininkų – kuo skiriasi PVM ir ne PVM mokėtojo statusai ir kaip žinoti, ar jau verta patiems tapti PVM mokėtoju, jei iki šiol tokio statuso dar neturėjo.
Vienintelio teisingo atsakymo šioje situacijoje nėra. Tačiau egzistuoja kelios elementarios taisyklės, susijusios su jūsų kuriamu produktu ar paslauga bei jų pirkėjų tipais. Būtent pagal jas įsivertinus asmeninę situaciją pavyks priimti tinkamiausią sprendimą: ar jau laikas įsiregistruoti kaip PVM mokėtojui, o gal verta neskubėti ir kol kas vystyti veiklą ne PVM mokėtojo statusu.
Daugiau
Įmonės steigimas savarankiškai: nuo ko pradėti?
Nusprendus realizuoti pirmojo nuosavo verslo idėją, neabejotinai gali kilti daugybė trikdančių klausimų dėl bene esminio startinio formalumo – įmonės steigimo. Norėdami įveikti iššūkį, veikiausiai dėl laiko ir papildomų rūpesčių stokos skubėtumėte kreiptis į buhalterines paslaugas teikiančias įmones ar ieškoti individualiai dirbančių buhalterių, kurie viską sutvarkytų.
Visgi verslo idėjos „įforminimo“ procesas nėra toks jau sudėtingas, kai turi patikimą šaltinį, kuris suprantamai  paaiškina, kaip viskas veikia. Šiuo klausimu tam esame mes – drąsiai galite vadinti tavoapskaita.lt komandą savo asmenine buhalterinių paslaugų konsultantais. Metas judėti prie kitos užduoties – išsiaiškinti esminius sklandaus ir teisingo įmonės steigimo niuansus, kad klaidžioti biurokratiniuose labirintuose reikėtų kuo mažiau.
Daugiau
Kuo skiriasi MB ir UAB? Ir ką pasirinkti?
Tai dažniausias klausimas, kurį mums užduoda būsimieji verslininkai, nusprendę kreiptis pagalbos dėl įmonės steigimo. Juridinės formos pasirinkimas yra išties yra svarbus elementas, nuo kurio priklauso jūsų startas, tam tikri veiklos principai, galimybės, tad jį rūpestingai apgalvoti tikrai reikia.
Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.
Esate panašioje kryžkelėje? Kviečiame susipažinti su pagrindiniais MB ir UAB bruožais ir pliusais bei minusais.
Atsakomybė
Pradėkime nuo MB ir UAB siejančio vieno bendro privalumo – mažos atsakomybės verslo tipo. Abu yra ribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys, o tai reiškia, kad įmonių savininkas neatsako savo asmeniniu turtu įmonės bankroto atveju.Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.
Daugiau
Automobilių naudojimas ir apmokestinimas įmonės veikloje
Kuomet transporto priemonė įsigyjama įmonės vardu, versle ji turi būti naudojama pagal paskirtį: uždirbti pajamas ir gauti ekonominę naudą. Darbuotojui naudojant automobilį už įmonės veiklos ribų, tai yra savoms reikmėms (vykstant apsipirkti po darbo ar atostogauti), gaunama nauda turi būti atitinkamai apmokestinama. Kalbant paprastai, reikia susimokėti papildomus automobilio mokesčius. Tokia 2021 m. sugriežtinta mokesčių administratoriaus kontrolė įmonės automobilių naudojimui ne tik įmonės veikloje įnešė nemažai sumaišties.
Daugiau
Amžina dilema, kai reikia mokėti mokesčius: įmokų kodai
Įmokų kodai – tai, kas nesvetima visiems darbingo amžiaus asmenims, gaunantiems pajamų gyvenant Lietuvoje, bei juolab verslams: nesvarbu, turite mažąją bendriją ar didesnę individualią įmonę. Ir tuo pačiu lengvas galvos skausmas, kai ateina metas mokėti mokesčius, o ne kartą naudota vos trijų ar keturių skaičių įmokos kodo kombinacija eilinį kartą pasimiršta.
Būna ir taip, kad rūpintis mokestine prievole ir įmokos kodais apskritai tenka pirmą kartą. Nepatyrusiam verslui, kurio ne tik vystymu, bet ir finansiniu administravimu rūpinasi tas pats specifinių žinių šioje srityje neturintis žmogus, ar individualiam asmeniui, neseniai pradėjusiam pajamų teikiančią veiklą.
Visgi atliekant mokesčių įmokos VMI ar „Sodrai“ pavedimą nurodyti tikslų įmokos kodą būtina, jei norite, kad patvirtinimas apie jūsų kaip sąžiningo ir atsakingo verslo savininko ar piliečio atliktą pareigą be jokių nesklandumų atsidurtų valstybės biudžete.
Daugiau
DUK
Dažniausiai užduodami klausimai
Taupome Jūsų laiką ir atsakome į mūsų klientų dažniausiai užduodamus klausimus.
Vis dar turite klausimų? Užduokite juos užpildydami formą.
Pateikite klausimą ir atsakysime Jums per vieną darbo dieną
Jūsų užklausa gauta. Susisieksime su Jumis per vieną darbo dieną.
Užklausos išsiųsti nepavyko. Patikrinkite ar teisingai įvedėte el. pašto adresą, telefono numerį ir užpildėte visus laukus.
El. paštas
Susisiekite tiesiogiai el. paštu
info@tavoapskaita.lt
Tel. Nr.
Susisiekite tiesiogiai telefonu
+370 614 03 533