Vienas kertinių sėkmingo jauno verslo, siekiančio užtikrintai augti, rodiklių yra tvarkinga ir profesionaliai vykdoma buhalterija. Jos pagrindinis vaidmuo – užtikrinti, kad finansiniai procesai būtų kruopščiai sekami ir valdomi. Per mažai dėmesio šiai sričiai gali lemti nemenkus nuostolius ar netgi bankrotą. Jei norite išvengti panašių nemalonumų, augindami savąjį verslą, kviečiu susipažinti su keliomis, mano nuomone, dažniausiai buhalterinėje apskaitoje pasitaikančiomis klaidomis ir patarimais, kaip jų išvengti.
Patikėkite buhalterinę apskaitą profesionalams
Siekiant ilgai puoselėto tikslo žmogiška jo įgyvendinimui skirti visus įmanomus resursus: tiek pinigus, tiek laiką ir fizines jėgas. Visgi bandydami savarankiškai įveikti begalę įvairių užduočių, kurioms reikalingos skirtingos kompetencijos, rizikuojate anksčiau ar vėliau suklupti.
Vietoje to patariu buhalterinės apskaitos klausimus patikėti kokybiškai šias paslaugas teikiančiai įmonei ar specialistui. Taip išvengsite išlaidų, kurios gresia net dėl vieno menko nesusipratimo ar elementaraus nežinojimo, kaip susitvarkyti su tam tikra buhalterijos ar apskaitos situacija. Deja, per ilgą darbo patirtį teko konsultuoti ne vieną klientą, kuriam atsitiktinė klaida kainavo ne tik papildomą finansinę naštą, bet ir teisinius sunkumus.
Tuo tarpu perleidę buhalterinę apskaitą profesionalams, netruksite suvokti, kad tam reikalingas investicijas smarkiai pranoksta patiriama nauda. O mažiau streso ar galimybė visiškai atsiduoti labiau džiuginantiems dalykams (pavyzdžiui, verslo sėkmės strategijai) – tokie patys vertingi kaip minimali buhalterinių problemų tikimybė ar joms spręsti sutaupyti pinigai.
Planuokite biudžetą atsakingai
Dar vienas niuansas, kurį pastebiu dirbdama su nuosavo verslo kelionę tik pradedančiais partneriais, yra išlaidų planavimo stoka, vedanti į neprognozuojamus ir nekontroliuojamus finansinius iššūkius. Prastas biudžeto sudarymas pirmiausia gali lemti verslo likvidumą. Jei išteklius ir finansinius įsipareigojimus planuosite neatsargiai, rizikuosite atsidurti situacijoje, kai įmonė neturės pakankamai lėšų kasdienėms išlaidoms padengti. To pasekmė – skolos arba blogiausias scenarijus: veiklos žlugimas.
Aplaidus lėšų paskirstymas susijęs ir su pelningumu bei konkurencingumu. Nesureikšmindami finansų planavimo, galite praleisti potencialias progas įmonei investuoti į augimą ar plėtrą, o tai vėliau greičiausiai atsilieps pelno sumažėjimu ir prarastomis rinkos galimybėmis.
Visokeriopa parama planuojant išlaidas – pirmiau minėti buhalterinės apskaitos ekspertai. Visgi jei nuspręstumėte užsiimti biudžeto reikalais patys, būkite tikri, kad neviršijate galimybių ir įmonės lėšų nešvaistote be reikalo, kokį biudžetą bedėliotumėte: vienkartinio trumpalaikio projekto ar visų ateinančių metų.
Fiksuokite grynųjų pinigų mokėjimus
Į klaidingų praktikų sąrašą įtraukiau ir aplaidų grynųjų pinigų srautų stebėjimą. „Bet juk skaitmenizuoti mokėjimai banko kortelėmis šiandien gerokai įprastesni“, – turbūt ką tik pagalvojote. Ir jūs teisūs. Kita vertus, būtent dėl šios priežasties, netikėtai prireikus atsiskaityti grynaisiais, galite paprasčiausiai pamiršti šį mokėjimą įtraukti į buhalterinę apskaitą.
Be to, pradedantieji verslininkai neretai prisipažįsta nesureikšminantys asmeninių investicijų kaip ir anksčiau aptartų laiko ar energijos resursų. Visgi patariu visose srityse išlaikyti balansą. Vadovaudamiesi vizija, kad asmeninės lėšos grynaisiais pinigais – indėlis į jūsų kuriamą verslą, veikiau darote sau „meškos paslaugą“. Nefiksuodami visų operacijų buhalterinėje apskaitoje ilgainiui susidursite su sunkumais norėdami atsekti išlaidas, sudarydami finansines ataskaitas ir galiausiai iškreipdami įmonės išlaidų bei pelningumo santykį.
Taigi išnaudokite skaitmenizacijos privalumus ne tik vykdydami elektroninius mokėjimus, bet ir formuodami įprotį įtraukti grynųjų pinigų atsiskaitymus į buhalterinės apskaitos programą. Dar geriau – ir pastarąjį darbą, atlikę mokėjimą grynaisiais, perleiskite žmogui, kuris profesionaliai rūpinasi jūsų įmonės buhalterine apskaita.