Atgal

Verslo pradžia ir buhalterija: patarimai, kokių klaidų vengti

Vienas kertinių sėkmingo jauno verslo, siekiančio užtikrintai augti, rodiklių yra tvarkinga ir profesionaliai vykdoma buhalterija. Jos pagrindinis vaidmuo – užtikrinti, kad finansiniai procesai būtų kruopščiai sekami ir valdomi. Per mažai dėmesio šiai sričiai gali lemti nemenkus nuostolius ar netgi bankrotą. Jei norite išvengti panašių nemalonumų, augindami savąjį verslą, kviečiu susipažinti su keliomis, mano nuomone, dažniausiai buhalterinėje apskaitoje pasitaikančiomis klaidomis ir patarimais, kaip jų išvengti.

Patikėkite buhalterinę apskaitą profesionalams

Siekiant ilgai puoselėto tikslo žmogiška jo įgyvendinimui skirti visus įmanomus resursus: tiek pinigus, tiek laiką ir fizines jėgas. Visgi bandydami savarankiškai įveikti begalę įvairių užduočių, kurioms reikalingos skirtingos kompetencijos, rizikuojate anksčiau ar vėliau suklupti.

Vietoje to patariu buhalterinės apskaitos klausimus patikėti kokybiškai šias paslaugas teikiančiai įmonei ar specialistui. Taip išvengsite išlaidų, kurios gresia net dėl vieno menko nesusipratimo ar elementaraus nežinojimo, kaip susitvarkyti su tam tikra buhalterijos ar apskaitos situacija. Deja, per ilgą darbo patirtį teko konsultuoti ne vieną klientą, kuriam atsitiktinė klaida kainavo ne tik papildomą finansinę naštą, bet ir teisinius sunkumus.

Tuo tarpu perleidę buhalterinę apskaitą profesionalams, netruksite suvokti, kad tam reikalingas investicijas smarkiai pranoksta patiriama nauda. O mažiau streso ar galimybė visiškai atsiduoti labiau džiuginantiems dalykams (pavyzdžiui, verslo sėkmės strategijai) – tokie patys vertingi kaip minimali buhalterinių problemų tikimybė ar joms spręsti sutaupyti pinigai.

Planuokite biudžetą atsakingai

Dar vienas niuansas, kurį pastebiu dirbdama su nuosavo verslo kelionę tik pradedančiais partneriais, yra išlaidų planavimo stoka, vedanti į neprognozuojamus ir nekontroliuojamus finansinius iššūkius. Prastas biudžeto sudarymas pirmiausia gali lemti verslo likvidumą. Jei išteklius ir finansinius įsipareigojimus planuosite neatsargiai, rizikuosite atsidurti situacijoje, kai įmonė neturės pakankamai lėšų kasdienėms išlaidoms padengti. To pasekmė – skolos arba blogiausias scenarijus: veiklos žlugimas.

Aplaidus lėšų paskirstymas susijęs ir su pelningumu bei konkurencingumu. Nesureikšmindami finansų planavimo, galite praleisti potencialias progas įmonei investuoti į augimą ar plėtrą, o tai vėliau greičiausiai atsilieps pelno sumažėjimu ir prarastomis rinkos galimybėmis.

Visokeriopa parama planuojant išlaidas – pirmiau minėti buhalterinės apskaitos ekspertai. Visgi jei nuspręstumėte užsiimti biudžeto reikalais patys, būkite tikri, kad neviršijate galimybių ir įmonės lėšų nešvaistote be reikalo, kokį biudžetą bedėliotumėte: vienkartinio trumpalaikio projekto ar visų ateinančių metų.  

Fiksuokite grynųjų pinigų mokėjimus

Į klaidingų praktikų sąrašą įtraukiau ir aplaidų grynųjų pinigų srautų stebėjimą. „Bet juk skaitmenizuoti mokėjimai banko kortelėmis šiandien gerokai įprastesni“, – turbūt ką tik pagalvojote. Ir jūs teisūs. Kita vertus, būtent dėl šios priežasties, netikėtai prireikus atsiskaityti grynaisiais, galite paprasčiausiai pamiršti šį mokėjimą įtraukti į buhalterinę apskaitą.

Be to, pradedantieji verslininkai neretai prisipažįsta nesureikšminantys asmeninių investicijų kaip ir anksčiau aptartų laiko ar energijos resursų. Visgi patariu visose srityse išlaikyti balansą. Vadovaudamiesi vizija, kad asmeninės lėšos grynaisiais pinigais – indėlis į jūsų kuriamą verslą, veikiau darote sau „meškos paslaugą“. Nefiksuodami visų operacijų buhalterinėje apskaitoje ilgainiui susidursite su sunkumais norėdami atsekti išlaidas, sudarydami finansines ataskaitas ir galiausiai iškreipdami įmonės išlaidų bei pelningumo santykį.

Taigi išnaudokite skaitmenizacijos privalumus ne tik vykdydami elektroninius mokėjimus, bet ir formuodami įprotį įtraukti grynųjų pinigų atsiskaitymus į buhalterinės apskaitos programą. Dar geriau – ir pastarąjį darbą, atlikę mokėjimą grynaisiais, perleiskite žmogui, kuris profesionaliai rūpinasi jūsų įmonės buhalterine apskaita.

KONSULTACIJA

Turite klausimų?
Rezervuokite laiką nemokamai konsultacijai.

Mūsų buhalterinės apskaitos ekspertai atsakys į visus Jums rūpimus klausimus nemokamos konsultacijos metu.
patarimai

Patarimai ir naudinga informacija Jūsų verslo startui

Mūsų buhalterės nuolat susiduria su klausimais tiek apie naujų įmonių steigimą, tiek apie kasdienes buhalterinės apskaitos situacijas. Todėl stengiamės į juos atsakyti iš anksto ir pateikiame savo patarimus.
PVM mokėtojas: kaip žinoti, ar jau laikas juo tapti?
Kaip žinia, pridėtinės vertės mokestis, arba PVM – tai, ką sumokame nuo pardavimo metu sukurtos prekių ir paslaugų pridėtinės vertės. O PVM mokėtojas – nustatyta tvarka mokesčių administratoriaus užregistruotas asmuo, turintis mokėti PVM. Tiek įmonės, tiek asmenys, vykdantys individualią veiklą, gali savanoriškai įsiregistruoti PVM mokėtoju ir nelaukti, kuomet tai taps įstatymo nustatyta prievole – pavyzdžiui, viršijus 45 tūkst. metinės apyvartos ribą.
Taigi dar keli klausimai, kurie neduoda ramybės daugeliui mano konsultuojamų pradedančiųjų verslininkų – kuo skiriasi PVM ir ne PVM mokėtojo statusai ir kaip žinoti, ar jau verta patiems tapti PVM mokėtoju, jei iki šiol tokio statuso dar neturėjo.
Vienintelio teisingo atsakymo šioje situacijoje nėra. Tačiau egzistuoja kelios elementarios taisyklės, susijusios su jūsų kuriamu produktu ar paslauga bei jų pirkėjų tipais. Būtent pagal jas įsivertinus asmeninę situaciją pavyks priimti tinkamiausią sprendimą: ar jau laikas įsiregistruoti kaip PVM mokėtojui, o gal verta neskubėti ir kol kas vystyti veiklą ne PVM mokėtojo statusu.
Daugiau
Įmonės steigimas savarankiškai: nuo ko pradėti?
Nusprendus realizuoti pirmojo nuosavo verslo idėją, neabejotinai gali kilti daugybė trikdančių klausimų dėl bene esminio startinio formalumo – įmonės steigimo. Norėdami įveikti iššūkį, veikiausiai dėl laiko ir papildomų rūpesčių stokos skubėtumėte kreiptis į buhalterines paslaugas teikiančias įmones ar ieškoti individualiai dirbančių buhalterių, kurie viską sutvarkytų.
Visgi verslo idėjos „įforminimo“ procesas nėra toks jau sudėtingas, kai turi patikimą šaltinį, kuris suprantamai  paaiškina, kaip viskas veikia. Šiuo klausimu tam esame mes – drąsiai galite vadinti tavoapskaita.lt komandą savo asmenine buhalterinių paslaugų konsultantais. Metas judėti prie kitos užduoties – išsiaiškinti esminius sklandaus ir teisingo įmonės steigimo niuansus, kad klaidžioti biurokratiniuose labirintuose reikėtų kuo mažiau.
Daugiau
Kuo skiriasi MB ir UAB? Ir ką pasirinkti?
Tai dažniausias klausimas, kurį mums užduoda būsimieji verslininkai, nusprendę kreiptis pagalbos dėl įmonės steigimo. Juridinės formos pasirinkimas yra išties yra svarbus elementas, nuo kurio priklauso jūsų startas, tam tikri veiklos principai, galimybės, tad jį rūpestingai apgalvoti tikrai reikia.
Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.
Esate panašioje kryžkelėje? Kviečiame susipažinti su pagrindiniais MB ir UAB bruožais ir pliusais bei minusais.
Atsakomybė
Pradėkime nuo MB ir UAB siejančio vieno bendro privalumo – mažos atsakomybės verslo tipo. Abu yra ribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys, o tai reiškia, kad įmonių savininkas neatsako savo asmeniniu turtu įmonės bankroto atveju.Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.
Daugiau
Automobilių naudojimas ir apmokestinimas įmonės veikloje
Kuomet transporto priemonė įsigyjama įmonės vardu, versle ji turi būti naudojama pagal paskirtį: uždirbti pajamas ir gauti ekonominę naudą. Darbuotojui naudojant automobilį už įmonės veiklos ribų, tai yra savoms reikmėms (vykstant apsipirkti po darbo ar atostogauti), gaunama nauda turi būti atitinkamai apmokestinama. Kalbant paprastai, reikia susimokėti papildomus automobilio mokesčius. Tokia 2021 m. sugriežtinta mokesčių administratoriaus kontrolė įmonės automobilių naudojimui ne tik įmonės veikloje įnešė nemažai sumaišties.
Daugiau
Amžina dilema, kai reikia mokėti mokesčius: įmokų kodai
Įmokų kodai – tai, kas nesvetima visiems darbingo amžiaus asmenims, gaunantiems pajamų gyvenant Lietuvoje, bei juolab verslams: nesvarbu, turite mažąją bendriją ar didesnę individualią įmonę. Ir tuo pačiu lengvas galvos skausmas, kai ateina metas mokėti mokesčius, o ne kartą naudota vos trijų ar keturių skaičių įmokos kodo kombinacija eilinį kartą pasimiršta.
Būna ir taip, kad rūpintis mokestine prievole ir įmokos kodais apskritai tenka pirmą kartą. Nepatyrusiam verslui, kurio ne tik vystymu, bet ir finansiniu administravimu rūpinasi tas pats specifinių žinių šioje srityje neturintis žmogus, ar individualiam asmeniui, neseniai pradėjusiam pajamų teikiančią veiklą.
Visgi atliekant mokesčių įmokos VMI ar „Sodrai“ pavedimą nurodyti tikslų įmokos kodą būtina, jei norite, kad patvirtinimas apie jūsų kaip sąžiningo ir atsakingo verslo savininko ar piliečio atliktą pareigą be jokių nesklandumų atsidurtų valstybės biudžete.
Daugiau
DUK
Dažniausiai užduodami klausimai
Taupome Jūsų laiką ir atsakome į mūsų klientų dažniausiai užduodamus klausimus.
Vis dar turite klausimų? Užduokite juos užpildydami formą.
Pateikite klausimą ir atsakysime Jums per vieną darbo dieną
Jūsų užklausa gauta. Susisieksime su Jumis per vieną darbo dieną.
Užklausos išsiųsti nepavyko. Patikrinkite ar teisingai įvedėte el. pašto adresą, telefono numerį ir užpildėte visus laukus.
El. paštas
Susisiekite tiesiogiai el. paštu
info@tavoapskaita.lt
Tel. Nr.
Susisiekite tiesiogiai telefonu
+370 614 03 533